نجمه کمالی ورزشکار افتخار آفرین شهر زازران

امروز میخواهیم از خانم کمالی مطلبی منتشر کنیم که جا داشته زودتر از اینها این اقدام صورت میگرفته .

نجمه کمالی، ورزشکاری است که پیوند کلیه و سختی های مسیر تمرینات مانع او نشد و با اقتدار و حجاب کامل بر روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد

نجمه کمالی بانویی پرتلاش از دیار خط شکنان است که از نوجوانی با ورزش تکواندو پا در میادین ورزشی گذاشت، وی بعد از چند سال به خاطر بیماری کلیوی و پیوند تکواندو را کنار گذاشت ولی بعد از بهبودی به ورزش بدمینتون علاقه مند و به صورت حرفه ای وارد این رشته ورزشی شد و با پشتکار وتلاش فراوان توانست مقام های کشوری و جهانی را در کارنامه خود ثبت کند.

*خودتان را معرفی کنید.

نجمه کمالی هستم که در یک خانواده مذهبی و ورزش دوست از شهر زازران شهرستان فلاورجان متولد شدم. از همان ابتدا علاقه زیادی به ورزش تکواندو داشتم، فعالیت خود را در این رشته به صورت حرفه ای آغاز کردم ولی بعد از چند سال فعالیت دچار بیماری کلیوی شدم و دیگر اجازه ورزش تکواندو را بهم ندادند .‌پس از گذشت مدت یکسال و گذراندن دوره بیماری زمانی که برای خرید دارو به یک دارو خانه رفته بودم آگهی ثبت نام هیئت بدمینتون پیوند اعضا و بیماران خاص را دیدم و از همان روز سال ۱۳۸۴ بود که وارد این رشته ورزشی شده و پس از گذشت یکسال و تمرینات فشرده در مسابقات کشوری که در استان اصفهان برگزار شد مقام اول را کسب نمودم و سال های بعد نیر در تمام مسابقات کشوری و استانی دارای مقام اول را کسب می کردم .

مسابقات جهانی که شرکت کردید کدام کشورها بود و دارای چه مقام هایی هستید؟

اولین مسابقات جهانی در سال ۱۳۹۲(۲۰۱۳) در دوربان آفریقای جنوبی بود که در بین ۵۰ کشور شرکت کننده در رشته انفرادی مقام دوم و مدال نقره و در رشته تیمی (دوبل) مدال طلا را کسب کردم .

دومین مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۵ در کشور آرژانتین که در هر دو مسابقه مقام اول و مدال طلای انفرادی و دوبل را بدست آوردم.

در مسابقات جهانی درکشور اسپانیا در سال ۲۰۱۷ نیز مقام سوم انفرادی و طلای دوبل را کسب نمودم و در آخرین مسابقات جهانی در کشور انگلیس بود که مقام دوم انفرادی و طلای دوبل را کسب کردم و هم اکنون به علت شیوع کووید ۱۹ در سال ۲۰۱۹ برای مسابقات جهانی اعزام صورت نگرفته است و هم اکنون در خانه به تمرینات بدنسازی مخصوص رشته بدمینتون را انجام می دهم تا همیشه آمادگی لازم را داشته باشم .

چه کسانی در خانواده شما را بیشتر به ورزش تشویق می کنند؟ مشوق اصلی شما چه کسی بود؟

من تنها دختر خانواده هستم و پدر ، مادر مخصوصا برادرانم از ابتدا من را حمایت کردند و در سال ۱۳۹۳ نیز ازدواج کردم و همسرم هم بسیار مشوق و همراه من بودند و از صبر و شکیبایی ایشان بسیار متشکرم زیرا که گاها پیش می آمد که که شش ماه در سال خانه نباشم ولی ایشان همواره مرا تشویق کردند.

شما در طول این مسیر ورزشی چه مشکلاتی را متحمل شدید؟

بیماری و شرایط جسمانی ، سختی راه و طی کردن مسافت طولانی در سرما و گرما از زازران به مرکز استان اصفهان جهت تمرینات فشرده از جمله مشکلات من در این مسیر بود ولی علاقه فوق العاده شدیدی که به ورزش دارم باعث شد تمامی این مشکلات را پشت سر بگذارم.

در مسابقات جهانی که شرکت کردید عکس العمل کشورهای دیگر در مقابل حجاب شما چگونه بود؟

حجاب من و دوستانم در مسابقات جهانی برای دیگر کشورها بسیار جالب بود و حتی دوست هم داشتند و اکثرا در تعجب بودند که ما چطور با داشتن حجاب می توانستیم به راحتی در مسابقات شرکت کنیم و حتی دارای مقام شویم .

حتی لباسهای سنتی و اقوام ایرانی که در مراسم رژه مسابقات جهانی از آن استفاده کردیم برای کشورهای دیگر بسیار جالب بود و خوششان آمده بود که همین باعث می شد که برای برقراری ارتباط با ما پیش قدم شوند .

شما چطور با وجود کسب چهار مقام قهرمانی به فعالیت های بسیج علاقه مند هستید و مدتی هم فرمانده پایگاه بسیج محل خودتان بودید؟

خانواده من از ابتدا همه بسیجی بودند و به فعالیت های فرهنگی و هنری که در بسیج برگزار میشد علاقه بسیار داشتم همچنین ورزش خودرا از کلاس های بسیج شروع کردم و سابقه ورزشی خودم را مدیون بسیج می دانم و خیلی خوشحال هستم که توانستم به بهانه ورزش دختران و زنان زیادی را جذب بسیج کنم .

در پایان چه توصیه ای برای زنان جامعه و شهر ستان فلاورجان چه پیر و چه جوان دارید که نسبت به آینده امیدوار تر شوند؟

به نظر من ورزش باعث آزادی فکر می شود و باید به این سخن معروف که می گویند عقل سالم در بدن سالن است توجه داشته باشیم .

ورزش خیلی تاثیر گذار است، باعث آرامش و نشاط درونی می شود و انرژی های منفی و افسردگی ها را می توانیم با ورزش کردن از بین ببریم . داشتن حجاب ، بیماری حتی ازدواج کردن ، بچه دار شدن هیچکدام مانع از ورزش کردن یک بانوی ایرانی نیست حتی در بعضی شرایط نیز کمک کننده هست .

همچنین ببینید

ضیافت افطاری

ضیافت افطاری دانش آموزان دبستان شهدای زازران ۱۴۰۳  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *