زازران شهر بزرگ ترین تولید کننده آلبالو (۳)

زازران شهر بزرگ ترین تولید کننده آلبالو (۳)

هم‏زمان با آغاز فصل تابستان، برداشت آلبالو در شهر زازران آغاز شد و باغ‏داران این محصول را به عنوان میوه سودمند از باغ‌های این شهر جمع‌آوری کردند.

در این خبر شهری را با مردمان سخت کوش داریم که به شهر آلبالوها و یا شهر مروارید سرخ معروف است و کیفیت آلبالوی تولیدی در آن با سایر نقاط دیگر کاملا متمایز است. این شهر زیبا ” زازران” نام دارد که در سالهای اخیر هم کشت و تولید آلبالو از رشد و توسعه مناسبی برخودار بوده است.

شهر مرواریدهای سرخ زازران یکی از شهرهای شهرستان فلاورجان است. این شهر از نظر نقطه جغرافیایی در مدار ٣٢ درجه و ٣٧ دقیقه عرض شمالی و ۵١ درجه و ٢٩ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و در جنوب غربی استان اصفهان واقع شده است. این شهر هیچ گونه ناهمواری قابل ملاحظه ای ندارد و از نظر جغرافیایی زمینی تقریبا هموار است.

شهر زازران بزرگ ترین تولید کننده آلبالو در شهرستان فلاورجان است و آلبالوی گیسی، مجارستانی و بومی از اقلام این محصول در این شهر است.

داشتن مساحت قابل توجهی از باغ های آلبالو که هم از لحاظ کمی و میزان برداشت سالیانه و هم از لحاظ کیفیت و طعم منحصر به فرد قابل رقابت و قابل توجه است، این منطقه را به شهر آلبالوها و یا شهر مروارید سرخ مشهور کرده است. البته این شهرت گاهی در سایه کم توجهی ها قرار گرفته و گاهی هم با توجه به کم آبی و خشکسالی ها متضرر خسارت های عمده شده است.

در زازران شهر مرواریدهای سرخ معمولا دو رقم از آلبالو کشت می شود. آلبالوی معمولی و آلبالوی گیسی که به کم آبی مقاوم تر است. میزان برداشت آلبالو در شهر زازران در سال های مختلف بسته به آب و هوا و خشکسالی متفاوت است واز دیگر محصولات باغی آن می توان به گیلاس، آلو، زردآلو، به، آلوچه ،هلو ودیگر میوه های تابستانی نام برد که مهمترین محصول باغی که این شهر را شاخص می نماید آلبالوی بسیار مرغوب و معروف این شهر است.

همچنین ببینید

هیئت انصارالمهدی شهر زازران سال ۱۳۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *