برگزاری نمایشگاه آلبالو و محصولات بومی،محلی شهر زازران

 

برگزاری نمایشگاه آلبالو و محصولات بومی،محلی شهر زازران

یدالله مومن زاده شهردار زازران با اعلام اینکه درراستای معرفی این محصول  با ارزش  اولین  نمایشگاه آلبالو و محصولات بومی،محلی شهر زازران برگزار شد افزود : این نمایشگاه به همت شهرداری و شورای اسلامی برگزار شد که این نمایشگاه در راستای کمک به توان مندی و خودباوری باغدران شهر مرواریدهای سرخ است .

برگزاری نمایشگاه آلبالو و محصولات بومی،محلی شهر زازران

علی ساعدی سرپرست فرمانداری فلاورجان نیز در افتتاح این نمایشگاه عنوان کرد :برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند در معرفی ظرفیتها و پتانسیل های شهر موثر  و هویت  ایرانی اسلامی و بومی محلی  هر شهر را به دیگرا ن معرفی نماید.
توسعه صنایع تبدیلی و توجه به صادرات آلبالو برای کمک به باغداران 
آلبالو میوه ای خوشمزه با خواص فراوان است که در سال های گذشته تا کنون با توجه به وجود دلال ها و هزینه های زیاد دستمزد، نتوانسته قیمت واقعی خود را در بازار پیدا کند.کشاورزان و تولید کنندگان این میوه خوشمزه با توجه به خشکسالی های اخیر حال و روز مناسبی ندارند به طوری که از وضعیت موجود ناراضیتی و از مسئولان تقاضای همکاری و حمایت جدی دارند.
شایان ذکر است که آلبالو در ۵ درصد مواقع به مصرف تازه خوری و ۹۵ درصد به صنایع تبدیلی و تولید نوشیدنی و مربا اختصاص می یابد که توسعه صنایع تبدیلی و توجه به صادرات مناسب میتواند در رونق این محصول و بازده اقتصادی تاثیر مثبت داشته باشد.
در شرایط فعلی و برای حفظ باغات بویژه آلبالو این ” مروارید سرخ ” ضروری است برنامه مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی داشت تا روزنه های امید بیشتر در زندگی و آینده کشاورزان و باغداران شهرستان فلاورجان حاصل شود.

همچنین ببینید

هیئت انصارالمهدی شهر زازران سال ۱۳۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *